31 Ağu 2010

Sizin de var mıdır fobileriniz,garip huylarınız?

        Bu haftasonu Elif Şafak'ın fobileri ile ilgili yazıyı okudunuz mu?
        Ne garipmiş dedim kendi kendime..
        Sonra acaba bende neler var diye düşünüp,aklıma gelenleri yazdım madde madde..:)))
       

        İşte listem: 
  • Eskiden,kamyon gibi büyük araçların yanından yürürken hep tedirgin olurdum.Kamyona görmediğim bir tel ya da kanca bağlı olacak,ben de gidip o kancaya gözümü sokacaktım..:)))Allahım gerçekten paranoyakmışım.. :))) 
  • Yorgunsam sırtüstü yatmam mesela.Hep kötü rüya görmüşümdür.Nefes alamam,bağıramam,bir nevi karabasan işte.Eğer ki yatmak zorunda kalırsam da ,muhakkak başımı yana çeviririm,kimi kandırıyorsam.
  • Taksi de buhar olmuş pencereyi silemem elimle.Huylanırım.Hemen bir peçete,hooopp temizle..
  • Ters terlik görmeye dayanamam mesela.Kim aklıma sokduysa o batıl inancı,hemen çeviriririm.
  • Ne zaman,garip,hırpani,yardıma muhtaç birini görsem,istisnasız ama istnasız aklıma şu şarkı geliyor:"Garibim hadi gül biraz,bu bahar dallar kiraz.. :)))  Ne alaka değil mi?


        Sizde de ilginç huylar,fobiler var mı?
        Anlatsanıza biraz.

20 yorum:

Hande dedi ki...

en büyük fobim kediler, yolda görünce karşı kaldırıma geçerim. Açık havada oturuyorsak kediyi gözetlemekten oturduğumu anlamam.

Yazgüneşi dedi ki...

olmaz mı
feyz aldım senden ben de yazayım bir ara :)
elden makas bıçak almam ben de
almak zorunda kalsam da tüü diye tükürüyo efekti yaparım
annemden geçme
kavga çıkarmış evde
hey Allam ne alakaysa
ama yapıyorum valla
değiştiremiyorum

Burcu dedi ki...

Toplu taşıma araçlarında kenarda oturan taraf ben olmalıyım yanımdaki düşecek korkusuna kapıldığımdan hep cam kenarına oturturum yanımdaki kişiyi.
Evimdeki wc hariç diğer tüm wc'leri selpak yardımı ile açarım.
Dışarıdan aldığım yiyecekleri (yoğurt,soda,kola,yumurta,konserve vs..)sudan geçirip kurularım yoksa çok rahatsız oluyorum.
Sokakta ağlayan birini gördüğümde elimde olmadan gözlerim bir anlığına sulanır.
Denize ne zaman girsem jaws gelecekmiş hissine kapılırım ya da yengeç ısıracakmış gibi hissederim.
Ay daha çok var ama sizi daralt mayayım :))
Sevgiler
Burcu

sine'mden dedi ki...

biraz kendimi dinliyim,geri dönücem Pınar :))

Leylak Dalı dedi ki...

-Sizdeki ters terlik durumu şiddetle bende de var. En önemli batıl itikadım.
-Küpe takmadan sokağa çıkmam, bakkala bile. Eğer unutmuşsam geri döner takarım.
-Akrepten ödüm kopar resmine bakmaya bile tahammül edemem.
-Başkasının küçük bebeğini kucağıma almamaya çalışırım, alırsam da sürekli ya düşürürsem tedirginliği yaşarım. Beni gören çocuk büyütmemişim sanır ama emanetin canı g..ündedir demişler, Allah korusun...

Zeynep'in Evi dedi ki...

Pınarcım biliyomusun Elif şafağı okduktan sonra ben de bir bir düşünmüştüm bu huylarımı sonra da amma da çokmuş dedim:)

NiLaY dedi ki...

al canım benden bir tane :)
hani yol kenarlarında büyük çöp birikintileri vardır ya inan küçükücük bir şeker kağıdını bile o birikintinin üzerine atamam, niye sor bir sor niye diye?? PATLAR da ondan :)))))
çocuk muyuz neyiz yawww :)

Uzun Yollar dedi ki...

kamyon korkusu var bende de küçüklüğümden beri küçükken balkondan bile görsem ağlamaya başlardım.
ne kadar zevkli olduğunu bilsem de havuza atlayamam mesela :) çıkamayacağımdan korkuyorum galiba :))

Defne Soysal dedi ki...

Elif Şafak etraftan gelen pek çok söylentileri kulak ardı edip, onu sadece ve sadece Elif Şafak olarak sevdiğim, yazılarını, kitaplarını severek okurken kendimden izler bulduğum bir yazar. Sizin yazıyı ve onunkini okuyunca düşündüm de belki adına fobi demek pek uygun değil belki ama daha uygununu da bulamadım, bende ne çokmuş, keskin bişey alırken ben de tedirgin olurum ya da merdiven altından geçerken.Ayna kırılmasından hoşlanmam.Terliklerin, üstten çıkarılan giysilerin ters olması tersliklere sebep olur düşüncesiyle beni rahatsız eder, tiyatro, sinema yada konser salonunda orta koltukta oturmaktan hiç hoşlanmam.Sıra başlarını tercih ederim.Ayrı metalleri üzerime takarsam rahatsız olurum vs vs ilk aklıma gelenler düşünsem milyon tane çıkar:))) sevgiyle

duygu dedi ki...

ben bununla ilgili bir post yazmıştım bir vakit...
bende karanlıkta aynaya bakamam, portre tablolarda gözlere odaklanamam, yumurta kırarken tabağa düşene kadar bakamam (ya civciv olmuşsa içnde diye)...

ayy dur yaa ben bulup sana linkini göndericem. çok tuhaf biri olduğumu düşünmüştüm fobilerimle yüzleşince :)

buarada burda olmak güzel pınarcım... özlemişim :)

birdamlacıkyağmur dedi ki...

Sokakdaki çöplerin yanından geçerken ciyaklayarak içinden fırlayan bir kedinin üstüme atlayacağından (Kedilerden korkmamama rağmen...,)
Kargaların yüzüme saldıracağından,
Yollardaki mazgallara basarsam içine düşeceğimden
korkarım ben de...

Unknown dedi ki...

-Handem,bak benim kedi fobim yk ama aniden çıksa ben de tırsarım.. :)))

-Yazgüneşim,bak onu yapan arkadaşlarım var etrfımda..Israrla,elimden bişi alırken bırak derle..Sen de onlardansın demek..Oluyor işte böyle.. .)))

-Burcuu,ayy yazmışsın epk hoşuma gitti.Ama en çok da otobüste yanda oturma olayı..Çok alemsinnn.. :))))

-Sinemim bekliyorum bak.. :)))

-Leylak dalı,emanetin malı g...ündedir lafı çok hoşuma gitti.Hiç duymamıştım.. :)))

-Zeynebim,sen de bir postta yaz o zaman,pek eğlenceli olutor vallahi.. :))

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Nilayımmm,koparttın beni..Patlar mı? .)))Çok tatlısın sen ya...

-uzun yollar,bak ikimizde de kamyon korkusu var..yanlarından geçerken acaip tedirgin olurum ben de.. :)

-Defneee,çok ilginç sendekiler de ..Hepimiz de neler var neler..Yazsak bitmez.. :))

-Duygucuğum,ben de çok özledim seni..Bakıyorum geziyorsunuz Ceydayla..Pek güzeldiniz maşllah.Bu arada sendeki fobiler de ilginç.karanlıkta aynaya bakamamak felan..:))


-Birdamlacıkyağmur,kargalr ilginçmiş.Bir filmden mi etkilendin acaba?gerçi kargalarda korkulmayacak gibi değil hani.. :)))

Sen Gelince dedi ki...

Şimdi şöyle bir listelesem bi sürü takıntı çıkarırım kendime ait, ama şu ters duran terlik sanırım benim tek batıl inancım:)

Unknown dedi ki...

Sen gelince,kim sokarki küçücükken aklımıza..Bu tip şeylere,çok dikkat etmek lazım çok...

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Kaymak ve Kadayıfa her an bir şey olacakmış fobisi, mesela yaz camlar açık çocuklar camın yanında bile değil, sarkıp düştükleri gözümün önünden geçer içim daralır bunalırım, psikiyatris koca bile çözemedi beni napalım, bebeler büyüyünce düzelirim belki..Sinem.

Unknown dedi ki...

Sİnemciğim,o bir ara bende de vardı.Şimdi o düşünceler gelince,hemen başka bişi düşünmeye çalışıyorum..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ahhh evet evet bende de var ilginçlikler!
-çok derinde gözlüksüz yüzemem hep suyun içine bakarım! "Açık Deniz/Open Water" filminden yadigar! Hayır sanki görsem jaws ı süper gücüm var ya uçacağım/döveceğim:)
-ütüyü, kapıyı, ocağı 10 kere kontrol eder - yüksek sesle kapattığımı fişi çektiğimi soyler oyle çıkarım evden.
zor olan hayatı daha da zor kılıyoruz kendimize inanın!:)sevgiler

Unknown dedi ki...

Sevgili sütümesarellemakarisma,o kontrol meselesi bende de var.Apartmanın altına inmişken,yukarı çıktığımı çok bilirim.
Bu arada nasıl güzel bir blogunuz var öyle.
Kendime blog açmam bazı yemek bloglarını ihmal etmeme sebep olmuş.Yoksa ben sizi hayatta kaçırmazdım.Neyse güç olsun geç olmasın..
Sevgiler

Related Posts with Thumbnails