10 Ağu 2010

Bana göre doğru sana göre yanlış.



Sahildeyim.
Önümde Fransız bir çift.Ailenin 3 çocuğu var,1 tanesi de yolda.
Çocukların üçü de erkek.Yaş araları maksimum 2.
Anne,baba hep gülümsüyor.
Anne,baba huzurlu.
Çocuklar da bir o kadar mutlu.


Diğer yanda bir Türk çift.
1 kız çocukları var.Anne,belli ki bütün yıl çocuğa bakmış.
Baba,işlerden çocuğuyla fazla ilgilenememiş.
Annede, bütün sene yük benim üzerimdeydi,hadi bakalım şimdi sıra sende havası var.
Çocuk,annesinden kolluğunu takmasını istiyor.Annenin suratı düşüveriyor bir anda.
'Off,çok bunaldım,sıkıldım.'diyiveriyor birden.
Baba,ne olur taksan diyor,bir de üstüne.
O annenin çocuğuna kolluğu takıverişi var ki.
Anne,huzursuz,anne asabi..




Sonra çocuk kulübüne bırakıyorum Duru'yu.Tüm Türk çocukların anneleri orada( Tıpkı geçen sene benim yaptığım gibi.)Yabancılardan bir tanesinin annesi yok.
Anneler durumu abartmış.Çocuğun bitiremediği resmi boyayan mı dersin,yok yavrum bu renk olmaz,şu renk boya diyip çocuğun elinden kalemi alan mı dersin?Devamlı bir karışma,müdahale.Hatta Duru'ya,çocuğu ile oynamıyor diye kızan anne bile vardı düşünün..


-Koşma,düşersin.
-Çabuk önündekini bitir.
-Bak bu son lokma.
-Ayşe bitirmiş bak,senin tabağın olduğu gibi duruyor.
-Geldi,geldi,geldi,hoooop..Aferinn.
-Efe,bak son defa söylüyorum.
-Bunu yemezsen yarın gidiyoruz..' lar uçuşuyor tatil köyünde..


Okuyoruz,öğreniyoruz.
Özgüvenli,mutlu çocuk nasıl yetiştirilir,mutlu ebeveyn nasıl olunur çok iyi biliyoruz.
Ama gel gelelim,iş uygulamaya gelince,sanki biraz sınıfta kalıyoruz.


Ne dersiniz?

37 yorum:

NALAN dedi ki...

aynen,sanki herşey lafta kalıyor..
söylüyor söylüyor ama gene bildiğimizi okuyoruz..

Adsız dedi ki...

aynen öyle derim:P
biraz daha sakin ve sabırlı omak işin özü:)

Aslısın dedi ki...

Çocukları, anneye bağımlı bir kişilik olarak yetiştirip, sonra ileride güvensizliklerin, ezikliklerin sebebi oluyoruz.

Adsız dedi ki...

Hemde ne sınıfta kalmak :D.Neyi uygulamaya geçirmişizki bu da tam olsun.

nehirineylemleri dedi ki...

Hiç sorma! Teori her annede, pratik çok az annede var malesef!

çakıltaş dedi ki...

çevreye bakılırsa çocuğunu büyütürken birçok anne yalnız aslında,hani eş desteği olmalı mutlaka...yoksa hem yıpranıp tahammülsüzleşiyor anneler...

ben kıyamıyorum tüm sorumluluğu sırtlanıp sonrada tuhaf davranan annelere!her biriyle tek tek konuşasım geliyor:)

sevgiler pınarcım!

Anne İş'te dedi ki...

neresinden tutsam bilemedim;ama tespitler bingo:)))

ben kendi adıma aza indirmeye çalışıyorum...çalışıyorum...çalışıyorum:)))

bu arada resimler şahane

ayşegül dedi ki...

:)) gece gece güzel geldi bu yazı.
türk olmakla alakalı sanırım birazda.
okuyoruz,öğreniyoruz ama yapamıyoruz tam olarak.
ben 3+1 çocukla düşünemiyorum kendimi :)

Eya dedi ki...

Evet Pinarcigim ..Aysegülün de dedigi gibi bence genlerimizde var bu endiseli cocuk büyütme halleri. Burada özellikle cok cesitli tespitlerde bulunuyorum...anneler o kadar rahat ve eminlerki...ama cocuklarda asla firsatlari kullanma durumlarina gecmiyorlar.Herse izah ediliyor, cocuklar kendi baslarina birakiliyor.Tercihler cocuklara birakiliyor ve sonucunu da kendileri yasiyor. Bence biraz bagimliliktan ve duygusalliktan vazgecmeliyiz...sevgilerimle

Tombul Peri - Sıla dedi ki...

Yazı o kadar hoşuma gitti ki anlatamam... Benim de 16 aylık canavar bir oğlum var. Ne zaman caddeye çıksak yürümek istiyor pusetinde durmuyor, ben de bazen izin veriyorum 5mt ilerleyip 10 metre geri yürümesine. Bazen de sadece yere yatıyor ve keyfile gökyüzüne gelen gecene bakıyor. Düşünsenize Bağdat Caddesinin ortasında bir velet kaldırımda yatmış takılıyor. Siz düşününün bana söylenenleri bakışları öğütleri yerenleri. Ama birşey yapmıyorum sadece gülümsüyorum geçiyorum eğer Batu onu yapmak istiyorsa yapsın diyorum. Ama bir itirafta bulunayım bunu eşim olunca yapmayı tercih ediyorum çünkü yanımda baba olunca insanlar nedense sadece bakmakla kalıyor, yorumlarını kendilerine bırakıyor :) Böyle yazılardan sonra bazı yaptıklarımda yanlız olmadığımı görüyorum teşekkürler :)
Sevgiler
Sıla

annesiningülü dedi ki...

yaptım, abarttım sonra azalttım... bitti mi?
hayır ama yapmıycam (valla) :D
mutlu bir çocuk istiyorum ben
o mutlu ben mutlu :)

ibeking dedi ki...

böyle gördük ya ondan, farklısını yapmak zor geliyor :)öyle olmak için çaba sarfetmek gerekiyo, o zaman doğallıktan çıkıyo. o fransızların hali ise doğal, çünkü onlar da bunu biliyo :)bence

Unknown dedi ki...

Pınarcığım ne kadar okunsa da, iş uygulamaya gelince sanırım genlerimiz, aileden gördüklerimiz, çevreden gelen yorumlar,.. devreye giriyor. Hal böyleyken de yabancıların tutumları bize hep "vayyy ne kadar rahat, kadında 4 çocuk var ne mutlu ne huzurlu, ne keyifli, ay çocuklara bak hiç de üzmüyor anasını babasını" dedirtiyor:)) maalesef bizde herkes bilirkişi olduğu için biraz çevreye ve aileden gördüklerimize göre de yaşamak bizi rahat biri olmaktan uzaklaştırıyor:))

Deniz dedi ki...

ben de aynı gözlemleri yapmıştım :)
bi de bizimkiler kısıtlandıkça daha çok ortalarda fink atıyorlar... Turistlerin çocukları mum gibi...

Unknown dedi ki...

-NAlan,evet..LAfta kalmasa keşke...

-Seldacığım,sakin ve sabırlı olabilmeek lazım kesinlikle...Birazcık gayret etmemiz gerkiyor..

-Aslı,her daim kol kanat gererek iyi birşey yaptığımızı zannediyoruz ama...

-Eylem,korkuyoruz çünkü..Topluma ters düşme,garipsenme korkusu belki de..

-ÇAkıltaşım,görev paylaşımı şart..Baştan görev paylaşımı yapılmalı..Yoksa anne böyle ufacık bişi de patlayıveriyor malesef..

-
-Red riding hood,:))))..Her şeyimiz yarım..

-Dijle,annem garipsiyor çoğu yaptığımı..Bırak anne diyorum,kendi halletsin işini..Elimden geldiğince tabi...Ama yukarıda yazdığım şeyleri yapmadım da demiyorum..Öğreniyoruz işte,zamanla..

-Ayşegül,4 çocuk aynı evde,nasıl yapılır aklım almıyor..Tebrik etmek lazım vallahi..

Unknown dedi ki...

-Zehracığım,çok haklısın..Bence en büyük hatamız,çocuğu bir birey gibi kabul etmememiz.Oturup karşımıza alsak,bir büyükle konuşur gibi konuşsak..Öğreniceğiz inşallah,zamanla..

-Sıla,senin doğrun önemli olan..Herks kendi çocuğundan mesul..Bir çenelerini tutsalar,karışmasalar..Herkes akıl vermeyi ne kdar seviyor değil mi?


-Baharcığım,çok doğru karar vermişssin..MUtlu,özgüvenli çocuk yetiştirmek çok çok önemli çünkü...

-İbeking,biz kitaplardan öğreniyoruz doğruyu.Onlar zaten doğalını görüp yaşıyorlar..
Çocuk yetiştirmek keyif veriyor dolayısı ile..
Çoğumuzun tek çocukta kalma sebebi de bu değil mi zaten?O kadar zor gelmiş ki bize 2. yi düşünemiyoruz..Sana,İlkay'a o kadar imreniyorum ki..CEsaretinize gıpta ediyorum,açık söyleyeyim.. :))


-Deryacığım,çok doğru söylüyorsun..Biraz,etrafı değil de kendimizi dinlesek bazı şeyler değişecek de...Biraz zaman..

-Deniz sorma ya..TAtilde küçük bir Belçikalı kızz vardı.2,2.5 yaşında..Anne oturmuş yemek yiyor.Kız havuzun etrafında..Bizim çocuk olsa,gider o havuza düşer..Sakınan göze çöp misali..

Deniz dedi ki...

Bi de ne görmüştüm biliyor musun, çocuk kulübünde oynamaya çalışan bir çocuğun peşinden yetişen annesi ağzına kızarmış patates tıkıyordu

Unknown dedi ki...

Deniz,ağzına tıkdığı faydalı bir şey olsa bari.. :))))
Ben de yaptım,peşinden koşa koşa yemek yedirdim kısa bir süre..Sonra,baktım sinrlerim tepemde..Şimdi yemek yemiyor mu hiççç ısrar yok..Nasıl olsa acıkacak?

çokoprenses dedi ki...

voyage'a gitmişsiniz sanırım,yabancı çocuklu ailelerin bolca bulundugu bi otel.biz gittiğimizde resmen şoke olmuştum,yemek saatlerinde çocuklar uslu uslu mama sandalyelerine oturmuşlar yemeklerini yiyorlar.anne-babalar da muhabbet içindeler.ne çocuk ağlaması var ne zırlaması.her ailenin 3-4 çocugu vardı ama ne plajda ne restoranda çıt yoktu valla.

Unknown dedi ki...

Çokoprenses,evet oradaydık..Ne kadar sessiz değil mi?Bir bizden ses çıkıyor,"Türk'ün" gücü diyeyim mi,züğürt tesellisi? :)))))

Unknown dedi ki...

Ammmaaa Çokoprenses,yalnız İngiliz gençlerin hakkını da yemeyeyim,bak onlardan çıkan ses,bizimkinden fazlaydı..Hihihihihi :)))

çınar dedi ki...

offf offf işte bende en çok bu yazdıklarından korkuyorum.çocuğum yok ama sanırım nasıl yetiştireceğimi bilsem, nasıl davranmam gerektiğine emin olsam doğuracağım

Unknown dedi ki...

Çınarcığım,hiç bir zaman emin olamıyorsun.Sahip olup,pratik yaparak anca öğrenebilirsin..Bu arada olan çocuğa oluyor tabi,deneme tahtası gibi..

Buket dedi ki...

Ah çok haklısınız ben de Begüm'ün geçen yılki ilk tatilinde öyle rahattım ki.Havuz başlarında otelin lobisi,restorantında çok rahat olmaya çalıştım bıraktım gitti kafasına göre gezdi.Biz yemek yerken o geziyordu başkalarının masalarına gider ailelerin çocuklarının yanına giderdi hemen kendince muhabbete başlardı henüz konuşamasa bile hatta zor bela gitmeden hemen önce yürümeyi öğrenmiş paytak paytak yürürdü masalar arasında.Bense uzaktan oturduğum yerde göz takibi yapardım hiç arkasından koşturmazdım.Zaten bir kış boyu çocuk dedenin babannenin yanında bunalıyor yanında akranı yok park yok napsın yavrucaklar bırakalım da kendi özgüveni gelişsin.

Buket dedi ki...

Tabi benim de hatalarım oldu malesef, keşke olmasaydı ama ilk çocuğun olunca gerçekten cahil olunuyor.Örn:emzik vermedim mikrop kapmaması için parmağını emiyor hala uyku öncesi,illa yemek yesin diye ısrar ederdim vs. öğrendim ama olan kızıma oldu artık olabildiğince rahat bırakmaya çalışıyorum ben.Fakat babanne ve dede baktığı için onlara bazı şeyleri anlatamıyorsun işte isterdim kikendi annem olsaydı daha rahat olurdum ama şartlar bunu gerektiriyor işte..Öyle üzülüyorum ki onun için ne oyun oynatacak biri var yanında nede bazı eğitimleri alacağı birileri bu benim içimi acıtıyor çaresizim ferahlamaya ihtiyacım var...
ahhh ne dertliymişim meğersem daha da bilseniz......

Unknown dedi ki...

Buket,hoşgeldin...Hepimizin hataları oluyor malesef.Ama en azından farkındayız hatalarımızın..Ben Duru yu 2.5 yaşında oyun grubuna götürmüştüm..HAftada 3 yarım gün..İnan hem çocuk için hem senin için hem bakanlar için iyi oluyor..Az kalmış,minnoşun 2 yaşında..Birazcık sabır..Zor bir dönem hem onun hem senin için..."Terrible 2" işte.. :)))

Buket dedi ki...

ne çok istiyorum bilemezsin kreşe vermeyi ama benim yani annesinin haricindekiler herşeye karışıyor malesef öyle kızıyorum ki çatlayacağım.benim hedefim 3.5 yaşı dolduğunda vermek yani seneye eylülde tam 3.5 olacak o zaman tuvalet eğitimini de tamamlarız belki ve tam olarak da konuşur dillenir iyice.şimdi belki erken uzun uzun cümleler kullanamıyor işaret diline devam ve hala bez kullanıyoruz.dedesi sanki onun annesi babasıymış gibi bizim yerimize karar verip 5 yaşında gitsin diyor ben kızımı vermem deyip beni krizlere sokuyor.sahiplenilir de bu kadar olmaz ki yanlış mıyım? vallahi öyle doluyum ki içimi dökmeye biri var mı?

Unknown dedi ki...

Buket,onalr baktığı için kendilerinde hak görüyorlar böyle..Biraz sabret arkadaşım.Belliki çok bunalmışsın.Kibarca,çocğun senin olduğunu ve kararı senin vereceğini söyleyebilsen keşke.Duru 2.5 yaşındayken konuştukları anlaşılmıyordu ama gitti yuvaya,çabuk alıştı..Bir de 2 yaşında başladım ben tuvalet eğitimine.Eğer hazır olduğunu gösterir belirtiler varsa,ufak ufak başlayabilirsin bence..
Ben,küçük etiketler almıştım bir de tuvalette oturan bir fotoğrafını çektim,tuvaleti gelsin gelmesin oturtuyordum.Her yaptığında ödül olarak bir etiket yapştırıyorduk resmine..Kazalarımız çok oldu ama öyle öyle alıştı..

Tombul Peri - Sıla dedi ki...

Pınar süper bir fikir bayıldım :) Benim oğlum 16 aylık ama yavaş yavaş belirtiler gösteriyor; bir yere gidip saklanarak kaka yapma ya da her akşam banyoya girdiğinde biz "çişşşş" dediğimizde yapması gibi. Zorlamadan başlamak istiyordum o yüzden ne yapsam diye düşünüyordum. Resim ve sticker fikri süper bence, kesin deneyeceğim.
Teşekkürler
Sevgiler
Sıla

Unknown dedi ki...

Sıla,biz de çok işe yaradı.Bu yöntemle gündüz tuvalet işimizi halletmiştik.Gece bir süre saha bağladım,öyle öyle derken halletik.. :)))
HAdi bakalım sen de dene...:))

buket dedi ki...

Pınarcım inan çok sevindim bu fikre ben de nurturia da gezinirken bir tablo görmüştüm sadeceler ufak kareler var onun printerdan çıktısını aldım Begümün odasına duvarına astım.Belirtileri var şöyle birden gelip çiş diyor seviniyoruz hadi koş yapalım diyorum seviniyor kendi çıkarıyor şortunu, bezini bacaklarından tutuyorum çişş diyorum bağırmaya başlıyor bıraktırıyor başlıyor suyla oynamaya yıkanmaya.Geçen sabah uyandığında baktım bir damla yapmamış kupkuruydu çok sevindim bu iyi bir işaret ama nasıl kullanacağım bu işaretleri bilmiyorum.Bir kere tuttuğum zaman yapsa ve kendi görse nasıl çiş yaptığını bi denk gelsem ne ödüller verceğim.o zaman çiş olayı dahada netleşecek gözünde belki ve devam edecek....

Unknown dedi ki...

Bukett,çok deneme yapman lazım..Gözlemle,ne zamanlar yapıyor.Mesela ben Duruy her yemekten yarım saat sonra oturtuyordum.Çoğu zaman isabet ettiryordum.Bazen hiç tutturamadığımız oluyordu.Ama eğlenceli hale getiriyordum.Ben hç lazımlık kullanmadım mesela.Direk tuvalete alıştırdım,aparat alarak.
Biraz sancılı bir süreç ama,tuvalet eğitimi için yaz çok iyi bir dönem..

Buket dedi ki...

canım ya dediğin gibi Begüm de genede yemekten tam yarım saat yada 40 dk. sonra büyüğünü yapıyor.Küçüğünü ise 2- 2.5 saat bazen 3 saatte bir yapıyor.Benim sıkıntım çalışıyor olmam ve sabah bırakıp akşam 7 gibi evime girmem dolayısıyla ilgilenememem.babannesi hiç beceremez onada bana yaptığını yapıyor çiş deyip banyoya giriyor ve suyla oynamaya dalıyor babanne hiç üzerine düşmüyor ben defalarca söyledim bu yaz halledelim sen gündüz ben akşam ilgileneyim bez bağlama hiç bak nasıl pişik oldu falan...
kazalar çok olacak elbet namaz kıldıklarından bezsiz bırakamıyor tabi onlar haklı ben haklı kim haksız bilmiyorum.Tek bildiğim bayram tatili arkasına izin başlatacak olmam ve toplamda 19 gün evde olmam.Çok iyi bir plan yapmalıyım 19 gün yetermi başarılı olamazsak iznim yok napmalıyım.İzin almama 1 ay var hazırlık olarak napmalıyım Begümü hazırlamalımıyım.İzinden önce sizin yaptığınız gibi bi anını yakalayıp resmini çekip sticker mı yapıştırsam diyorum

Unknown dedi ki...

Buket,her çocuğun alışma süresi farklı.Önemli olan hazır olması..Zorlarsan,kesinlikle olmaz.
Bak bir dene bakalım sticker yöntemini..Gelmese de oturt tabiki zorlamadan.
Alıştırma kilotları var,onlardan al 1-2 tane..
Yavaş yavaş,strese girmeden..
Sen huzurlu ol ki bebişin de olsun.
Kolay gelsin.
Kusuruma bakma ancak bu kadar yardımcı olabiliyorum..

Buket dedi ki...

Rica ederim canım iş bende bitiyor.Dediğin gibi stres yapmadan sıkmadan yapmalıyım.Amaan kim kalmış altı bezli öyle değil mi? Bugün olmazsa yarın muhakkak olacak kasmamak lazım.Sıkıntılar paylaşıldıkça azalırmış teşekkürler paylaşımların için.

Unknown dedi ki...

Buket,rica ederim.
Hepimiz aynı yollardan geçtik,geçiyoruz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Sevgiler

ladygreenriver dedi ki...

kesinlikle katılıyorum canım..
sevgiler

Related Posts with Thumbnails