6 Oca 2011

Nasıl anlatılır?

Bir alışveriş merkezinin çocuklar için düzenlediği yılbaşı partisindeyiz.
Etrafta bir sürü palyaço,noel anne var...Bir tarafta şişme oyun alanları,bir tarafta top havuzları..Yok yok yani..

Ama tontonum için o kadar sıradan şeyler ki..

wanna play

_MG_5405

Ama bir bölümdeki sek sek atlayan çocukları görünce bir an duruyor..Oynamak istiyor..

Zevkle kurallarını anlatıyorum..

Küçükken sever miydin?""diye soruyor..

Düşünüyorum..

Ahh canım kızım ...
Sokağa koşa koşa çıkıp,yere tebeşirle çizgileri çizip, sek sek oynamanın keyfi sana nasıl anlatılabilir ki..?????

37 yorum:

çakıltaş dedi ki...

di mi ama, kiremitle tebeşirle...zevkliydi gerçekten

sine'mden dedi ki...

evett yaa,onlar bilmiyorlar di mi bizim oyunları...sokakta diil de okulda çizdiğimiz sekseğimiz vardı,biz çizdik ya sadece bizimdi :))

Chilek dedi ki...

evet ya sokağın tadını biz biliriz ancak, onlara anlatmak çok zor artık:)

Defne Soysal dedi ki...

Ne zevkli oyundur. Şanslı taşları kendi ellerimizle seçerdik.illa düz olanı ve iyi kayanı.Mermer olanlar iyi kayardı.Sadece seksek mi, ya yakantop, köşekapmaca,istop,çelikçomak,çamurda oynanan yılan,misket,minyatür kale footbol(?)hangisinin keyfi anlatılabilir, anlatılsada yaşanabilir mi?

füsfüs dedi ki...

anlatılmaz yaşanır:) ip atlamayan ve seksek oynamayan çocuk var mıdr acaba bizim nesilden

Nil dedi ki...

çizgi çizmek için okuldan tebeşir aşırdığımı bile hatırlıyorum :)

elif dedi ki...

nasıl oynamışız çocukken sokakta, okulda...
hala bende izi kaldı, gözüm takıldımı yoldaki çizgilere basmadan yürümeye çalışırım. içimden zıp zıp zıplamak da gelir ama...

İkizBebek dedi ki...

bir kaç yıl önce biz işyerinde arkada bahçede oynamıştık :),ehe ehe bu yaşımıza rağmen ve çok eğlendik.

*mehtap dedi ki...

ya koca kadın benim bile canım istedi şimdi .evet birde sek sek oynanacak taş önemliydi.şöyle attınmı kayacak. ay birde aklıma lastik oyunu geldi.zıp zıp oynadığımız.

fatoş dedi ki...

çok üzülüyorum ben bu yeni nesile, çokk

sedaca dedi ki...

bilgisayar yok, psp yok ve nasıl mutluyduk, mahallenin ortasındaki lamba gece yarısına kadar yanardı, anne ama bak lamba ile aydınlık dememize ve 1 saat daha oynamamıza yarardı :) sek sek.. ne güzel oyundur o :)
yalnız eskiden pek estetiktik seke seke oynardık, şimdi koca göbeklerimizle nasıl sekeriz bilmem :))

kiraz çiçegi dedi ki...

anlatılmaz yaşanır. ne şans ki tonton bunu yaşamış sevgiler:)

kiraz çiçegi dedi ki...

anlatılmaz yaşanır. ne şans ki tonton bunu yaşamış sevgiler:)

Meyra dedi ki...

bayıla bayıla oynardım:)) hele mızıkçılık yapılırsa sinirden dört köşe oynardım:)) güzel günlerdi..

elif-kayra dedi ki...

nasılda zevkli olurdu ,
nasılda eğlenceli geçerdi
ama malesef şimdi ki çocuklar çoğu oyunu sanal hayatta yaşıyorlar

Unknown dedi ki...

anaokulunda çalışan biri olarak, çocuklarımızın oynadıkları oyunlarla kendi çocukluğumu düşününce ve öğretmenlerle de bunu paylaşınca, biz de keşke'lere boğuluyoruz.. keşke onlar da bizim oynadıklarımızı oynayabilseler diye..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Anlatılmaz yaşanır Pınarcığımmm:))) şaka bi yana, gerçekten çocukluğumuzdaki oyunlar şimdi yok olmaya mahkum edildi:( şimdi sokak yok, olsa da etraf güvensiz, biz küçükken bi çıkardık akşama kadar sokakta sek sek, ip atlama, yakalambaç, kuka.. deli gibi eğlenirdik, açık havada koşturmaktan yüzümüze kan gelirdi, can gelirdi, şimdi -birçok anneyi tenzih ediyorum tabi- çocuklar yeter ki sussun diye, bilgisayara ve sabahtan akşama kadar dvd-tv izlemeye yönlendiriliyorlar:( çok üzülüyorum. Bu arada Durucuğun fotoları her zamanki gibi bir harika:)) maaşallahh...

Işıl dedi ki...

yaa ne bilsin bızımkıler sokakta oynamayı

Unknown dedi ki...

ne tatlı :) hem de ne cok oynardım :)) seve seve eskilere götürdün beni pınarcığım sevgiler...

Unknown dedi ki...

bigün okuldaki çocuklara "yerden yüksek" oynatmayı denedik.
oynayabilirler mi diye tereddüt etmedik değil ama yine de denedik.. =)
gerçekten çok zor algılayabildiler ne olduğunu, ama anladıklarında gerçekten çok eğlendiler ;))))

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Lastikle çinçan oynardık bir de :))
sevgiler, sinem

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Lastikle çinçan oynardık bir de :))
sevgiler, sinem

Unknown dedi ki...

Çakıltaşım,bizim için her yer oyun alanıydı..Dediğin gibi kiremiti de kullanırdık..:)))

Sinemciğim,bizde belli başlı kişiler çizerdi..Onların çizimleri daha iyi diye,,Ahh ahha...

Chileğim,şimdi kolaysa çocuğunu kapını önünde oynat..Mümkün mü?

Defne ,ahh seninle ben de hatılradım şimdi...Ama çamurda oynanan yılan,bak onu bilemedim şimdi?:)))

Füsfüsüm,hiç zannetmiyorum...:)))

Küçük mucizem,hahahah evet..Tebeşirlerin küçük kalanlarını aşırırdım ben de ...))))

Ahh Elif,sorma..Duru'ya sekseği öğretirken benim bile canım çekti..:))

Unknown dedi ki...

İkiz bebekciğim,ya aslında ne güzel olur,şöyle eski oyunları,büyük halimizle oynasak..Hatırlıyorumda hani lastik ipten atlardık ya...Boyuna kadar gelirdik biz...Şimdi atlamaya kalksam dizde pert olurum herhalde..

Beyazperde,gerçekten de mermer ne güzel kayardı..Ahh ne arardık şöyle güzel kayabilecek taşı..:)))

Lupinin güzel annesi,görürsün bak ileride obezite çokkkk artacak..Çocuklar hep masabaşında çünkü..Spor yapaan kaç çocuk var...?

Sedacım,yaaaa evet n ekomik olurz kim bilir?

Kiraz çiçeğim,unutmasa bari..:))))

Unknown dedi ki...

Meyra,iyiki öyle bir çocukluk yaşamışız...:))

Elifcim,ahh evet..Bu oyunları oynatmaya kalksan,dalga bile geçebilirler..Anlayamazlar ki sokakta oynamanın zevkini...

Yaşampınarım,geçen gün Duru arkadaşlarına yağ satarım bal satarımı öğretmeye kalkışı vardı ki,görmeniz lazım..O mendil konulan çcouk ne yapacağını şaşırdı..! mendili 5 çocuk almaya çalıştı,sonuçta offf ddediler sıkıldılar..:))

Deryacığım,canım teşekkür ederim..dediğin gibi o zmaanlar hepimiz nasıl kanlı,canlı,fit çocuklardık..Acaip kötü ,hımbıl bir nesil yetişiyor..Çok dikkat etmemiz lazımm...

Işılcım,şimdi soksğa bırakabilir miyiz?İnsanlar sitelere o yüzden yerleşiyor..Gönül rahatlığı ile çcouğunmuzu bırakalım diye..Ama devir kötü..Manyak dolu..Allaha emanet olsunlar..:))

Burcucuğum,ahh ne güzeldi di mi o yıllar?:)))

Yaşampınarım,ahhh ne güzel..Aslında birazcık sabır gösterip böyle eski oyunları öğretmeye denesek,belki de gerçekten zevk alacakalr da,yapabilene..))))

Unknown dedi ki...

Kaymaklı kadayıfım,Çinçanı hatırlayamadım bak,sahi nasıldı?

Unknown dedi ki...

buarada, çinçan'ı ben de hatırlayamadım ;)))

fatoş dedi ki...

aaa siz hiç oynamadnız mı çinçan, pimpon. kesin ismi farklıdır sizde. karşılıklı iki kişinin bacaklarına geçirilen ipin üstüne sırayla atlanıp, çinçaaaan bir, çinçaaan iki diye. oyun kademe kademe oynanırdı, 1'ler ayak bileğinde, ikiler daha yukarıda, üçler dizde. ah kalçalar ne zordu. ya böyle anlatmakta o kadar zorlandım ki çıldıriciiiim. uygulamalı göstersem ya :))

Unknown dedi ki...

Lupinin güzel annesi,ayyy onun adı çinçanmıydı..Ben çokkkkk oynadım ondan..Boyna kadar atladığımız vardı,tabii kısayken...))))

Unknown dedi ki...

laleliiiiiiiiii biiirr içeriye gir
laleliiiiii ikiiiiiiiii ormandaki tilki :p

fatoş dedi ki...

aaa ip de atlardık di mi biz
laleli belkıs içeriye gel kız derdik ama biz sağol yaşam pınarım :))

Unknown dedi ki...

Yaşam Pınarım,Lupinin annesi,unutulan ne oyunlarımzı varmış...))))

fatoş dedi ki...

kocaman bir girdaba soktun beni, çıkamıyorum :))

Unknown dedi ki...

Hahahahah,iyi mi ettim bilemedim?

fatoş dedi ki...

çok iyi oldu be güzelim, zihnimdeki kameradan daha neler çıktı, yazının devamını yazıyorum. kocaman teşekkür, lazım böyle zamanlar...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Sek sek , sokakta koşmaca, saklambaç, ip atlama... Bu yaz sitedeki arkadaşlarıyla lastik oynamayı öğretmek istiyorum evin küçücük bahçesinde de olsa iyi gelecektir.

Unknown dedi ki...

Çocukla çocuk,Özlem,salıdna benim de aklımdan geçmedi değil...Hem ben de istiyorum atlamak...Ne kadar hamlamışım acaba?.....

Related Posts with Thumbnails