14 May 2010

Yaşasınn bugün Cumaaa....

Bu yemek kitabını evlenirken annemden almıştım..Israrla bana yenisi almak istemişti..

old cook book 1

Herhalde yer darlığından fırının içine koymuş bu kitabı..:))))İçine bakmadan da fırını çalıştırmış bir gün ,kitap bu hali almış..Ama,benim için o kadar anlamlı ki..

Bu kitap,yeni evlenenler için bir el kitabı..Esasında baksan sevimsiz,resim yok,"cup"ölçüsü yok,yok da yok yani..Ama gel gör ki bu kitaptan ne yaparsam,valllahi tadı tuzu güzel oluyor ,yalan değil...

Evlenene kadar enginarı yemeyen ben,büyük D'm seviyor diye hem yer hem yapar oldum..Tarif,tabi ki bu kitaptan...

old cook book 2

Enginarın bir sürü tarifi var internette,bu tarifin farklılığı enginarı pişirirken  ağzını yağlı kağıtla kapatmak herhalde.. Galiba bu yöntemle enginarlar kararmıyor...

enginar

Bu akşam misafirlerim var,gerçi misafir değil onlar.."Ailem"...

Can Yücel 'in bir şiirinde der ya ,saklamadım tabakları,bardakları misafire..

Onlar için böyle bir sofra hazırladım..

red table 4

red table 3

red table 2

red table 1

Renkli bir haftasonu olsun size,bize....
Bol keyifle...

19 yorum:

İkizBebek dedi ki...

Leman Cılızoğlu nun kitabı, ahh bende de var ondan, yağ içinden annem kitabını vermemişti yenisini almıştı bana sanırım 10 yıl önce.onu hatırladım.sofralar şahane bir tek biz eksiğiz :)

Burcu Çalışkan dedi ki...

ben düdüklüde pişiriyorum rengine bir şey olmuyor zaten. masana bayıldım, bak çizgiyi yükselttin geldiğimde bende isterim diye tutturum şimd bu kırmızıları :)) iyi h.sonları canım

Unknown dedi ki...

İkiz Bebekciğim,bu kitapta minimum 20-25 senelik,belki daha bile fazla..HAtta içindekiler kısmının bir kısmı yanmış,aradığımı tek tek bulmak zorunda kalıyorum.. :)))
Ahh siz gelin ben size neler hazırlarım :))))


Burcucuğum,ben düdüklüde cesaret edemiyorum..Eritirim gibi geliyor..Sen gel ben sana da bu sofradan kurarım hiçççç merak etme.. :)))

ceydabural dedi ki...

çok hoş bir sofra olmuş eminim elinin lezzite bir o kadar güzeldir

güzel haftasonalrı :)

ayşegül dedi ki...

kitap böyle daha anlamlı olmuş ,
M.ö.kalma gibi :)
masada çok güzel görünüyor,afiyet bal şeker olsun.

Unknown dedi ki...

Ceydacığım,sana da güzel bir haftasonu olsun arakdaşım,bol fotoğraflı.. :)))

Ayşegül,aynen öyle M.Ö. gibi gerçekten... Bu arada kızlarımızın ismi de aynı ne güzel..
Sevgiler

Eya dedi ki...

Pinarcigim....sanirim 20 yil önce Kiz meslek lisesinin yemek kursuna gittigimde hocamiz bu kitap size hayat boyu rehberlik yapabilir demisti. Gercekten de benim elimin altinda son noktayi koydugum kitab bu kitabtir...sofra harika, yemek harika, keyifli bir haftasonu diliyorum...sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

Zehracığım,gerçekten de öyle..Basit diye yemek bloglarında bulamıyacağın her tarif var..2 sene evvel annem kardeşim evlenirken aldı bu kitaptan,bir kelime değişmemiş..
Sofrayı beğenmene de çok sevindim,senin bakışın benim için çok değerli... :)))
Sevgiler
Pınar

ELİF dedi ki...

Ben de düdüklüde yapıyorum, kararmıyor, ama senin masa şahane olmuş,çok keyifli...

Unknown dedi ki...

Eliffff,acaba mantık düdüklü mantığı mı?Hani bu kitap çok eski ya,eskiden de düdüklü yoksa..Hiç hava aldırmayıp,kararmasını engelliyor olabilir..Ayyyy şimdi çaktım hihihih.. :))))
Bu arada sofrayı da beğenmene sevindim.. :)))

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Sevgili Pınar aynı kitaptan bende de var desem inanır mısın :))) hem de annemden kalma... Masayı görüp de imrenmemek imkansız, haftasonu konuk ağırlama isteği uyandırıyor insanın içinde :) Ellerine sağlık, sevgimle..

Unknown dedi ki...

Bed@rdem,:))))))..Her evin demirbaşı :))
Masam için de teşekkür ederim..
Sevgilerimle

nilo dedi ki...

Afiyet olsun ve eline sağlık:D Bence de yaşasın bugün cumaaa:D

Unknown dedi ki...

Nilooo,eskiden sevmezdim,Cumartesi günleri çalışırdım çünkü...Şimdi çok seviyorum..
Sana da güzel bir haftasonu dilerim..
Sevgiler

benden, bizden... dedi ki...

sofran ne de güzel görünüyor :)

Unknown dedi ki...

Poh poh perim çok teşekkür ederim..
Sevgiler

nohut oda dedi ki...

hımm engınarı annem yapar ben yerım..hele bu ara mumkunse ben hıc bırsey hazırlamıyım hep mısafır olayım ıstıyorum:))

Splendor dedi ki...

Bu kitaptan annemin evinde de var. O kadar eskimiş, yıpranmış ki. Ama bu yaz evlenirken kendi evime de transfer etmeliyim demek ki :)
Teşekkürler. :)

Unknown dedi ki...

Nohut Odacım,Allahtan annelerimiz var..Hızır gibiler vallahi...

Splendor,hoşgeldin..Güzel bir kitap,yeni evlenene çookkkk yardım eiyor..Eğer alamazsan,tüm kitapçılarda bu kitap var..Düşün kaç senedir basılıyor...

Related Posts with Thumbnails